Monday, June 29, 2009

BALikk KEdaHH!!

yabeeedaaabeeddduuuu!!! dpt gak aku balik akhirnya.. sempena balik nie.. aku nak bgtaw arr, yg aku syg kawan2 aku kat kdh nie.. sppu sepapat xyh ckp laa.. lepa laa paling rapat ngan aku, the most i love arr.. LODAA!! haha.. lepaih pada lepa kwn2 arr.. sbb tu aku syok kalo balik kedah.. satu impak yg amat besaq bg aku.. haha..

Yg tambah syok bkn apa, program berlambak beb.. ya laa.. kita dok kat tmpat blajaq mana nak rasa syok sgt.. sbb kena pikiaq tgk buku gak.. kalo men jaa, tme cuti nie laa... aku balik nie pn sbb ada program.. yang pertama tama sekalinya BBQ arr.. geng Squarda aku yg buat.. bnyk memba x jmpa lg.. lebey2 mcm Pjoq tuu.. hush ckup rindu kat dia nie.. mengelupoq aku tggu, "bla la bley balik kedah nie? huhu".. ang tgk Pjoq, aku syg ang mcm mana... hahaha... pastu ada band comp.. ini pn tradisi tme cuti.. kumpoi tme2 nie ramai2.. x kesah la kolej ka asma kaa.. tme nie ley kutuk2.. tp kami tme2 cmtu laa gado pn.. realiti sbnaq kami kawan smua kawan rapat.. tu yg syok geng2 kedah nie.. ukhuwah kami nie kuat.. haha.. (bley dikatakn kami nie bkn lagi kawan tp sahabat)

Tp apa2 pn, paling basic aku balik kedah, jmpa TOK aku laa.. dia la jaga aku drpd kecik smpai besaq.. bkn mak pak aku x jaga.. dia diantara penjaga aku la.. bnyk da dia berjasa kat aku.. bab2 rohani lagi laa.. penuh ilmu yg dia bagi kat aku.. skang dia da ckup tua.. so x salah la aku sbgai cucu dia, selalu melawat n bg dia ceria.. itu ja yg mampu aku buat.. wang ringgit tok aku x mo dah.. kasih syg tu lg pntg.. selain tu nk jmpa mak lang n kak likah aku.. lepa bnyk bantu tme aku dok ngan lepa dlu.. sakit demam lepa la jaga.. jasa kita skit ja.. kita balaih la mana mampu.. huhu.. makkk aiii sedey plak aku.. sob sob sob..

Da laa.. apa sedey2.. bkn ada yg kiok.. haaa aku nk balik kedah koi 10pg nie kat jalan duta... nek bas trans, no plet KBP9658(nie no plat moto aku) hehe... aku harap ampa doa la aku slamat smpai.. aku pn doa gak la.. so kesimpulan dia, sma2 la kta doa tuk anan nie.. haha..

To geng H2O, Squarda n Ruddins--- ampa smua sahabat terchenta aku!! dok wat teqok bley.. haha

motivasi HAri iNi: kalau anda mahukan kawan, bersikaplah seperti kawan kepadanya tapi jika anda mahukan sahabat, anda dulu kena bersikap sahabat kepadanya. Hanya sahabat akan bertemu sahabat.




yeeehaaaa!!

apa yg syok sgt aku nie.. mana x syok... aku da dpt weyy.. dpt apa??

aku da dpt SIJIL KAWEN!!!! haha

syok bkn pasai dpt sijil jaa.. pengetahuan dlm perkahwinan nie yg syok wey n aku pn dpt ckup bnyk ilmu tp x smua.. ya laa 2 ari jaa.. mana nak cekau smua bab.. tp aku rasa ckup terkedu gak arr ttg apa yg aku dpt n aku blajaq drpd kursus nie.. inilah antara ilmu yg pntg dlm hidup kita.. sbb smuanya bermula dengan berkahwin atau berkeluarga..

indah sbnaqnya kawen nie...... tapi kena ada cara dia.. kena taw hukum dia.. peraturan dia.. kelebihan dia.. n rahmat drpd perkahwinan yg kta akn buat.. canteekk sheikhh!! apa yg ang x pernah terlintas dlm hidup ang, ang taw bila ang p kursus nie.. sbb tu pntg p kursus.. kita kena taw selok belok.. apa yg perlu kita buat, apa yg perlu dilaksanakn, apa yg kita x patut buat.. mcm2... smua org xtaw ilmu nie.. hnya yg penah dgr atau hadir majlis2 mcm nie, akn sedar betapa indahnya perkahwinan dan syoknya berkahwin... bkn nk galak.. smua org ada nafsu.. binatang pn ada nafsu.. tp kita pnya akai dn kita ada agama.. itu yg bezakn kita dgn binatang..

ok aku cita sket... ringkas dan padat ar.. hehe..


pertama atau mula2.. kita kena taw aqidah, ibadah, akhlak dlm dri kita.. adakah kita pnuh dgn smua nie.. blum tentu pnya.. aku pn heqot lg.. tp perubahan bley blaku.. stiap manusia bley berubah.. tp 3 bnda nie kena ada.. utk jadi suami yg soleh atau isteri yg solehah dan akhrinya melahirkan anak2 yg soleh dan solehah..

kedua... dia ajaq tentang perkahwinan dan prosedur.. dia ajaq undang2 yg perlu kita patuhi.. dan cara2 nak mohon atau hantar borang kawen.. nak hantar daerah mana kalo kita dok kat kl tp ic kat kedah.. ada cara dia la.. selepas tu dia ajaq kita mencari kriteria2 isteri atau suami.. makk aiii... aku tgk yg kriteria suami kat aku, hampehhh!! huahua.. so kta kena usaha la plak paih nie... sbb tu kena taw.. n bnyk lg dlm bab nie..

ketiga plak.. dia ajaq hubungan dalam keluarga.. bagaimana layan isteri, suami, anak2, mak mentua, ayh mentua.. semua nie ada cara dia.. skil dia.. kaedah2 dia.. nak jaga keharmonian keluarga payah woo.. xjaga btoi2.. hancuss!!

keempat, dia ajaq pengurusan sumber keluarga.. nak jimat duit camna.. pembahagian drpd duit gaji kita mcm mana.. utk isteri brapa.. anak2 brapa.. itu yg diajaq dlm bab nie..

kelima, kita disentuh ttg pengurusan kesihatan.. sihatkah kita utk berkahwin??? ada HIV atau xdak?? penyakit keturunan?? ada jgak dia ajaq nak jaga bini tme mengandung camna.. handle bini lepaih beranak.. smua tu di bgtaw..

keenam, ialah komunikasi suami isteri.. ini penting beb.. bnyk gla ilmu yg perlu kita cari dan gali.. dgn komunikasi ni lah, kasih syg masih berpaut, ati maseh berdebar bla bertemu, cinta x pnah goyah dan akhirnya kita mendapat keluarga yg bahagia... selain tu, komunikasi suami isteri ada caranya bila bergadoh, bergurau dan sebagainya.. komunikasi dgn anak2 pn ada diselitkn skit..

ketujuh, pengurusan tekanan atau stress... ini lg pntg.. bila stress, jiwa tertekan, emosi xstabil, mudah marah, mudah cemburu, mudah buruk sangka dan akhirnya berlakulah perceraian.. ini yg kta x maw.. kita nak prevent drpd bnda2 nie.. sbb tu kena pandai kawal tekanan atau stress.. ada bnyk langkah2 diaa..

kelapan, pengurusan konflik.. bila berlakunya tekanan atau stress td, hadirlah konflik.. konflik perlu diuruskan spya tidak menjadi lebey teqok.. ada cara utk atasi dan cara mengendalikan konflik jika smpai tahap bercerai berai.. kena taw la gak.. sbb kita x taw apa jd kn.. so pengurusan konflik ni perlu taw...

kesembilan atau yg terakhir ialah pengurusan talak, fasakh dan perceraian.. bab nie menceritakan ttg apa yg perlu kita buat jika kita tamatkn konflik kta dlm 3 bnda alah nie.. kena taw la kalo nak fasakh cmna.. talak brapa jenis n brapa cara yg mengsahihkn talak yg diucapkan.. n mcm2 lg..

ahaaaaaa!! tudia~~ tu antara2 bab yg aku blajaq arr dlm kursus nie.. mmg berbaloi arr.. 80 rgt ja.. lepaih nie lepa kata kursus kawen akan naek harga dan hari modul mybe jadi 2 hari 2 mlm.. siap ada exam skali!! haa sapa yg x maw pening2.. p la skang.. selagi dia x ubah hat lebey payah.. apa2 pn ilmu kawen tu pntg glaa.. syok plak tuuw.. yg syok kn lg... ustad2 yg bg ceramah plak jenih lawak n loklaq.. ckup syok arr.. lebey2 bab ehem2.. jenuh gelak, smpai guling2.. haha.. itu diantara pengalaman aku p kursus nie.. aku hrp ampa dpt la skit sbnyk apa yg diajaq dlm kursus kawen nie..

motivasi HAri INi : rumah tangga akan bahagia jika kita menjaga hubungan kita dgn ALLAH...

Sunday, June 28, 2009

Drag me To heLL!!

hUshh~ sakit jantung beb cita nie.. aku p tgk smlm kat GALAXY, ampang.. koi 10.45mlm.. sbnaqnya nak tgk transfromer.. tp da abeh tket arr.. jenih 4 hari da full.. menatang btoi!! so Drag ME to HeLL pn jadi ar.. apa pnya tajuk la.. buat la Drift me To HeLL, syokkk skit.. haha.. tp ok arr cta nie.. bnyk tekejut tegempaq.. naek letey da aku.. mcm futsal woo.. haha... so aku suggest tgk ar cta nie.. quite ok ar.. n this story is not end with happy ending.. huhu.. pengajaran pn ada laa drpd cta nie.. double check laa kalo bnda2 dlm sampul nie.. kang silap siapa yg SUSAH!! dia la susah... hehe.. so tgk laa kalo nak tgk.. x mo tgk sudah...

haa aku selit skit ar... aku x abeh lg kursus kawen... pagi nie aku ada lg.. ari last.. so nnti aku akan cuba coretkn apa yg brlaku di KUrsus Kawen tuw.. so have a nice day!! c uu..

motivasi HARI INI : bersyukur la menjadi seorang MUSLIM kerana stiap seksaan yg berlaku kepada kita dia akhirat nnti akan berakhir dgn kenikmatan iaitu SYURGA.. tp seeloknya biarlah kita tidak langsung menyentuh NERAKA.. insyaAllah!!

Saturday, June 27, 2009

KUrsus KAwen!!

waaaa waaaaa waaaa... kawen plak.. apa la aku nie.. umuq baru setaun pelam, da nak kawen.. eh kursus jaa, bkn kawen.. emm ntah laa, aku ikut flow jaa.. da adk bradik aku nak p, aku p laaa.. hahaa..

adk brdk yg join kursus kawen nie adlh:-

1. saya (HANAN)
2. kakak (RAIHAN JINAN)
3. abang (RUSHDAN MINAN)
4. abg tih (NIQMAN ALBALI)
5. sppu yg setaraf (MUAMMAR TAUFIQI)

so kami pnya kursus kawen nie diaadakn di MATRADE at Jalan Duta... dlm dewan lepa kata.. aku ingat ramai la sgt nak p.. tgk2 51 org jaa.. x pa laa.. jnji ada marka cun dlm tu.. huahuahua.. mana taw bertemu jodoh teruih kaa.. bkn aku la.. yg 4 org lg tuw... haha..

jadual dia seperti berikut:-

untuk 27/6 yakni arinie, kursus stat koi 2 ptg abeh koi 6.. mak aii sat gla.. nak rasa feel kawen pn payah cmtu.. hahaha..
pastu 28/6 yakni esok, akan stat koi 9 pg smpai koi 6.. nie lama la skit.. tp x smpai mlm keqa besa la bg aku.. huhu

ok! apa yg aku harap, aku akn dpt ilmu la skit drpd kursus kawen nie.. especially pasai kawen laa n apa yg perlu buat slpas kawen.. akhirnya, ada jgak la faedah tuk aku tme cuti nie.. sblom nie lagha (sia-sia) jaa.. hahaha.. insyaAllah sy akan cuba kongsikn apa yg berlaku dlm kursus tu nnti.. tu pn kalo x tdoq laa.. hakhakhak...

SEMOGA ANDA SEMUA AKAN PERGI KURSUS KAWEN NANTI!!
eee.. ketaq gak nak p.. takut kena tanya soalan.. haha~

Friday, June 26, 2009

mkn TaugEh ada kasiat dia..

TAUGEH!!

what is this dude? nie la makanan kita.. kita dok lahap kdg2 dlm bihun sup atau koteow grg ka.. slalu la mkn.. tp kdg2 kita ambik remeh jaa.. mengikut bku yg aku baca, Taugeh merupakan syur yg penuh khasiat dia dan anda pasti teruja.. mari kita tgk apa kelebihan dia.. believe it or not?!!

mari kita lihat VT ini:-

1. kalo lelaki atau pn kaum ADAM yg mkn Taugeh bnyk ia akan meningkatkn atau menjadikan sperma lelaki itu lebey baik.. sapa x mau?? ini boleh menyebabkn kita akn mendapat anak yg cerdik!! especially cerdik drpd kita.. hahaahaa

2. kalo tuk pmpn plak, Taugeh bley memberi kesuburan kepada telur yg dihasilkan(ovum la tu, jgn pikiaq laki ja ada).. haha.. so bla subur.. kebarangkalian utk bercantum ngan sperma amat tinggi.. ini amat dinanti nantikn oleh stiap pasangan yg berkahwin!! hehe

3. en. Taugeh ni jgak boleh menghalang drpd bibit2 kanser.. hushh camna tu?? ini kerana Taugeh memiliki Kanavanin iaitu sejenih asid yg amino.. ini yg bley menghalang drpd kanser leukimia, usus besaq dan pankreas.. tgk!! mudah kan nak halang kanser, hanya beli sejebis di GIANT, kita insyaAllah sehat sentiasa.. haha

4. en. Taugeh juga bley mengelak drpd osteoprosis( tulang krepot nak rapuh, x lama lg nk mampuih)... ini yg kita kena jaga!! ya laa.. men futsal kerap, badminton lg.. kdg2 p berenang, menyelam la, skodeng ka.. ini smua memerlukan tulang yg kuat.. so dgn mengamalkn ni, tulang ampa payah nak rapuh.. so bwk la Taugeh bla p men pa2.. ala stu tapaware pn jadi la.. ley bedak kat kwan2 skit.. hahaa

5. haaa... hat ni satu pnyakit yg org pmpn mmg gabra.. tp penyakit nie jgak bley kena kat laki wlpn kita x brapa ada sgt.. haha.. iaitu kanser PAyu DARA.. darakah dia?? haha.. tudia!! Taugeh pn bley mengelakkn kita drpd dpt penyakit nie.. so, sayangi lah payudara anda~ haha

6. slalu pmpn dok tertekan bla berlaku simptom pra-menopaus.. bnda nie aku xbrapa taw.. tp aku phm ar skit.. lepa kata, lepa la kata, pra-menopaus nie ley bg tekanan pada sapa(pmpn aarr) yg kena.. ni pn Taugeh bley mengurangkn tekanan apabila berlakunya masalah ini.. ang pepak ja Taugeh ang akn relax, pra-menopaus not a big problem anymore.. hahaha

7. ok nie yg terakhir... kalo ampa tau la, sewaktu kacang-kacang yg ditabuq utk dijadikan Taugeh secara umumnya, ia menghasilkan kadar saponinya yg tinggIII... sehingga 450 peratus.. apa tu saponi?? lu pk la sndiri.. haha.. so dgn adanya saponi nie, ia dpt menghalau 'lemak jahat" dlm tubuh kita tnpa menggangu "lemak baik".. hush lemak pn ada baik jahat.. so stiap yg jahat pasti akn terkubur.. itu sudah sememangnya.. haha~ haaaa drpd penghalauan "lemak jahat" tu, dpt la sapa2 yg berisiko berpenyakit strok dan serangan jantung distabilkn...


aahhhaaaa... so arinie ampa dpt la sedikit ilmu yg x seberapa nie tp menarik an??!! itulah khasiat Taugeh... maybe ramai yg x taw, btoi dak? ni pn aku blajaq drpd bku...

motivasi yg bley kta dpt drpd Taugeh nie iaitu:-

1. kita dpt mengeratkn hubungan suami isteri sbb bila sperma kita cun, ovum bini kita KLIA!!, satu kejayaan dn kegembiraan akan muncul.. ya la dpt baby, sapa kawen x mo anak.. kawen paksa pn bedai smpai 11 org, ni kan plak kawen atas dasar cinta.. hahaha

2. bila kita x dak penyakit, especially yg pnyakit kanser la hat teqok2, ..kita akan ceria slalu dan sentiasa ada aim utk jd berjaya dan cemerlang sama jgak bla kita ada Tulang yg kuat, kita akan jd rajin dan terus rajin smpai btoi2 x larat.. kesihatan badan ada kaitannya dgn kecermelangan hidop.. itu la nikmat kesihatan yg TUHAN bg kat kita, tp kita xguna sebaik mgkn..

3. motivasi yg bley kita dpt lg dan yg terakhir, stiap yg TUHAN cipta cntohnya Taugeh td ada kelebihan dia dn kita sebagai manusia kena la bersyukur.. sekecik2 Taugeh pn ada khasiatnya.. ini menunjukkan ALLAH MAHA PENYAYANG pada hamba2 DIA.. rasailah kenikmatan dunia ini kearah yg benar.. sentiasa ada rahmatNYA..

haa smbg bnyk pn x guna.. hayatilah dn selamilah kisah Taugeh ini dan jadikan ia dorongan dan motivasi utk kita.. bkn saja motivasi tp utk kesihatan kita jgak...

tenung2kan dan selamat melantak TAUGEH!!

Thursday, June 25, 2009

meatball with LISA SOFIE!!

arinie aku p area2 kelana jaya... first time ar aku p ikea, cineleisure, ikano n the curve.. kalo lisa x bwk td mmg x kn p arr.. hahaa... mak aiii sedap gak bnda alah meatball tu.. tp nak abehkn 10 biji tu seksa arr.. ya ar pequt kecik, tp gagah nak mkn bnykk.. pastu nk muntah.. hahaha... anyway thanx again to LISA SOFIE!! pa2 kta kluaq lg.. kemslm kat mak.. karipap dia da bedai smua ka?? hahah.. chaw....

Monday, June 22, 2009

PEnat CiooTT!!

ari nie gua collapsed beb.. serius i'm tired.. ini semua bermula dgn.........

sesi PINDAH barang ke SHAH ALAM (bkn aku, abg tih aku)

ya laa.. bkn aku, aku taw laa.. xpyh nak maki2 aku.. huhu(dok wat tensen bley).. tp aku yg terlibat masalahnya.. pukoi 12.30 mlm beb.. aku, mar, zul(abg lori yg bjaya) n abg tih aku start la angkat brg.. barang ley thn ar bnyk.. turun naik 8 tgkt beb.. tp ada lif ar... tu pn meliu satu badan.. sesemut(senggugut) aku smlm.. tu baru kat ampang.. blum p shah alam lg.. dlm koi 2pg kmi pn p la shah alam.. kmi pn tmbak ar p sana naik lori n stream.. 2 kat lori 2 kat stream.. aku nek stream arr.. yg mar dok syok naik lori bley.. pastu joget ataih lori.. mntg2 lagu dangdut.. hua3.. sepangjang federal highway org tgk dia.. hancus bdak nie.. huhu.. dalam koi 3.15pg smpai la kmi kat batu tiga, shah alam..

smpai2 kat apartment abg tih aku, 3 pak gad nepal nie tahan plak.. dok wat jaga apartment tu teqok2 bley.. dia kata "minta maaf incik, ini waktu ar tarak boley angkat ini lori oo0, pkul 8pg baru boley".. mak aii da penat mai jauh2, koi 8pg baru ley masuk.. ini telah mendatangkn kemarahan.. kami pn ayat arr(bukan ngorat pak gad tu).. ayat pnya ayat, ley gak masuk.. besa arr ayt manih.. yg syoknya.. dia pn tlg angkat barang.. nek tgkt 10 kot... baguih ar si nepal tuu... telah meringankn beban yg dijinjing oleh kami slama ini.. kui 4pg selesai angkat smua.. kmi pn nak p ar lepak minum... hat nepal tu siap order beb, 3 bungkuih nescafe.. harun btoi.. tu keqa 'rasuah' kami ar kat lepa.. hahaha...

odw la kami p nasi kandar kat seksyen 18.. disitu la kmi pekena shisha 4 org.. dok lepak2, sayoq(geng langgaq) plak mai.. dia siap bwk memba lg.. tp dressing mat sayoq mmg s.alam ar... dia mmg indie boy arr.. rasa terkesima gak tgk dia lgu tu.. ya laa dok langgaq cm sakai jaa.. mai2 s.alam, tukaq abeh.. nsib x tukaq smua.. kalo x, langgaq x trima dia da.. hahaha.. mmg syok gak ar dia mai.. kutuk dia saja.. x larat kwn nak tepih.. last kali tnduk ja laa dia, tanda serender.. hehehe...
koi 5 pg kami pn balik n tdoq(tp zul balik awai, bini sudah panggil!!).. haha.. zzzZZzzzzZZzz~~


sesi Kemaih Umah plakkk

dlm koi 10pg kmi bgn.. bgn2 teruih mandi2 n p mkn sat... balik ja dri makan teruih mula operasi.. bnyk gla brg abg tih aku.. pingan mangkuk kat Jepun pn nak bwk balik.. semak ja aku tgk.. tp AWEK dia bg kena smpan arr.. ahahah... dlm koi 2ptg selesai la smua.. program paih tu ada plakk.. handayoo??(apa dia?)

p Kenduri Kawen bekas cinta Ati Abg tIH aku dulu

HAHAHA!! ini pn agak lawak gak ar bg aku ngan marr.. cam aram lg.. haha.. da setel pasai umah, kmi pn konvoi ar ngan memba abg tih aku p ampang.. nasib kenduri kat ngan umah aku.. taw la gak jln.. tu pn jenuh pusing.. haha.. smpai2 jaa x pikiaq apa dh.. teruih BALUN!! tgh2 balun pengantin mai kat meja2 org ramai.. abg tih aku dok usha daah.. dia ingat kwn tu x nmpk.. aku usha mcm bekas cinta dia tu dok reling abg tih aku.. tp dia x pasan arr.. abeh2 ja mkn, kmi p la kat pengantin.. yg x bley terima, abg tih aku buat nervous bley.. jwb soalan pn lmbt bila kwn tu tnya.. yg pmpn tu malu2 plak.. da kawen la ngok!! haha.. yg laki kwn 2 plak dok wat manja2 depan abg tih aku.. panaih kwn.. yg abg tih aku pn BINI DIA KOT!! ahahahaha.. da salam2 kmi pn blah..

*tp utk pengetahuan, abg tih aku x kapel pn ngan dia, feeling cmtu jaa.. hua3!!


tu laa keja2 yg telah memenatkn aku hari nie.. so what to do?? nuthing to ask.. now i just wanna find my bed!! sleep laa baii.. esok karja berat plak!! jaga kein n bersih umah.. mak pak p honeymoon kat johor, aku jd surirumah.. hmpeh!! ahahhaha..



Friday, June 19, 2009

FriDay FUtsal!!

YEAH!!! ini yg aku tggu sbnaqnya... satu tournament yg agak femes di bumi kota yg hiruk pikuk nie iaitu FRIDAY FUTSAL!!.. Friday Futsal bermakna Jumaat Futsal.. hehe... tournament ini akn kita dpt feel kalo kta p smyg jumaat arr.. itu kira asas dia laa.. haha.. ok, slalunya tournament ni akn berlangsung selepas pkoi 10mlm (buat pala taw).. utk masuk dlm trnment ni, satu group kena bayaq 70 darham (yakni RM).. seeloknya biaq la kita ada 7 org pemain.. jd kating pn sng.. kalo da hebat sgt.. 5 pn ok.. kalo bwk bwh pada 5 org.. org pangei riak serta bongkak yg boleh ke arah takabur.. dosa tu.. hahaha... orait! pemainan akan diadili oleh pengadil2 yg telah dibayaq (bukan rasuah).. maksudnya sport planet yg bayaq.. maybe sport planet akn bkak 2 padang atau lebey jka ada penyertaan yg bnyk arr... so kalo skit satu pdg ja laa.. tp kalo 3 team ja ada.. xyh buat la.. sah2 tiga2 tu dpt hadiah n x dak guna.. so, lu pikir la sndri!!..

utk pengetahuan ampa, Pemenang tmpat Pertama akn dpt hadiah baju yg bertulis "Friday Futsal".. so kalo ampa nmpk org pakai bju nie maybe dia penah mng ataupn mak dia yg tlg buat bju tu kat dia(hehe).. Pemenang tmpat Kedua akan dpt beg tusyen(yg plastik tu, pastu jerut kat ataih).. tp mmg nmpk murah laa.. n Pemenang tmpat Ketiga mybe plastik smpah utk tong smpah kat umah(aku xtaw sbnaqnya)..

td ada lah senarai2 hadiah yg bakal dimenangi.. aku pn xtaw la skang dia da tukaq hadiah ka atau bg duit plak ka.. itu aku xtaw.. wallahualam wi sawab, soalan tuan xdpt dijawab.. berbalik kita pada agenda mlm nie.. aku men kat sport planet Subang mlm nie.. aku kena p umah along (kezen aku @ abg muammar) pada pukui 8.30 mlm.. dan cdgnya akn bertolok pkoi 9 mlm.. aku harap team kami nie ley ar mng n dpt la hadiah wlpn plastik smpah.. so aku kena fit ar skang nie.. exercise tuk petang nie- tggu kak aku call n ambik dia kat opis- hahahah...

itu je la yg aku ley crita skit pasai Friday Futsal...
btoi ka dak tu crita blakang..
ini apa yg aku rasa n taw..
so sapa2 pn ley join trnment nie..
renung2 kn dan selamat bermain~~~

the day yg penat tp ok arrr... (18/6)

bermula dgn pagi yg hening....

aku kena bgn pagi2 plak td.. kena antaq kak aku p keja.. n baguih gak, ley gak aku try jln DUKE.. mak aiii.. clear nie.. x jem langsung.. kalo makcik juai nasi lemak pn ley laku oooo... so aku pn drive dgn penuh ketekunan lalu smpai la kat matrade... tp kak aku still kena merah sbb masa kat umah dia dok bungkuih kek utk kwn dia.. kwn dia tmpah kek, dia jd lmbt.. nk wat cmna, nk bisnes.. aahh da la, rezeki dia.. aku kalut pn wat pa.. tp utg dibahagi sama rata!! hahaha... so abeh antaq, odw la balik ke rumah.. x smpai umah, my mum chicken rice ajak mkn, aku pn sgh la mkn n mkn la kami berdua duaan seperti merpati dua sejoli.. aku cm besa la, pg2 nasi teruih(perut bendang) tp mak aku lex jaa roti canai pehtu kuih lopih.. nampak bersahaja ja dia.. n then finish la our eating.. going back to home.. smpai2 umah lena..... xremaja lgsg.. hahaha...

di tngah hari yg bersinar....

aku terjaga dri tdur ku... baru aku teringat yg aku x p setel pasai streamyx aku.. aku pn call 100 n ckp la ngan mamat yg angkat tu la.. lama gak ar nak setel... dia dok wat tnya memba dia plak nak setel cmna mslh bdak nie.. kita tnggu la smpai 2o minit.. mcm begayut ngan awek nie.. nasib pree.. kalo x, mmg mintax tukaq no telepon da.. hahaha.. so bla dia da nak ckp ngan aku, aku pn kata tukaq pass.. n tukaq la pass.. streamyx aku pn ley guna.. lega la rasa, kalo x kena maki ngan abg aku.. bley dia salah kita plak, mentang2 aku guna last, dia naik kapai terbang (naik angin la 2)... da setel yg tuu.. aku pn bergegas ke klcc.. memba plak nak jmpa.. jmpa la aku ngan nurul n adk dia kat burger king.. smpai2 da melantak.. xtggu nie, kita bepeluh smpai abg klcc kata "hujan ka kat luaq?".. huhu... so kmi pn sembang2 la dlm burger king.. xp mana pn.. dok dlm tu smpai 3 jam.. smbang pa pn aku x taw.. yg syok geng arab blakang aku dok penin aku ckp kedah, dia ingat aku xpenin dia ckp.. hahhhaa... tepat koi 4 kmi pn balik...

petang senja nan merah....

smpai umah.. memba teater call.. nak mai umah, ingat umah aku funfair ka nak mai mai cmtu.. hehehe.. x dakla, lepa pn mai laa.. sorank kelate sorank kedah murtad.. haha... kmi pn smbg ar kat umah.. lepa pekena karipap n kek kak aku.. tgh dok2 syok smbg, bley plak bdak klate sorank nie tgk album aku.. nate beqok laa... siap kutuk2 plak 2.. aku taw la aku agak comei tme 2.. jgn ar dengki.. haha.. so bla da belek2.. aku plak kena p ambik kak aku.. aku pn p la ambik, nsb baek blk ngan bos dia.. kalo x jenuh jem plak..

mlm yg kelam..

abg aku dok lena.. tdoq smpai koi 8.. kna maki ngan mak aku.. baru la bgn... da bgn dok tgk tv bersama keluarga.. koi 9.30 p antaq keta kat org yg import keta(keja abg aku ar).. so p la follow abg aku.. smpai kat umah pakcik 2.. bersembang plak selapih.. belapih2 gak arr.. letey menunggu... da abeh tu p lepak oldtown... minum kopi n mkn secebis roti... pehtu dok mengata org2 kat situ, on9 kat oldtown pasai nak tgk fb ngan youtube.. bek dok umah, pakai boxer lg best.. syahdu pn syahdu.. hahaha.. dah abeh sesi kutuk, kmi pn blk ar umah.. letey baiii~
smpai umah aku dok meliu sorank2.. tgk ataih x kena bwh x kena tepi lg x kena dinding ja.. so aku bring rehat jap.. tba2 tingat fb aku.. aku pn bkak n smbg la skit2 ngan memba aku.. n aku wat blog nie.. pastu tdoq!!!!

Wednesday, June 17, 2009

as'kum semua..
yeahh!! this is my first time..
maybe aku x reti kn..
tp sja nak pulun2 try..
so aku akn cuba wat blog yg syok ar utk ampa..
maybe ketulusan sesuatu perkara akan ditunjukkan disini..
dan comment2 anda amat diperlukan utk memberi respon kat aku..

thanx for ur support..
disini bermula, kegilaan sepangjang masa..
hahaha pa x taw..
c u soon in my blog..