Wednesday, September 9, 2009

hush.. ketenangan!!!

haihh!! bila la aku nak dpt ketenangan yg betoi2 mutlak.. mcm ayaq mutlak yg bley bwk smyg tuu.. hehehe.. skang nie pening arr.. bnyk keja x buat lg.. asgnment tu asgnment nie.. awat la bnyk sgt?!! bagi skit2 da la.. pening den nak wat.. da la smua susah, kalo sng2 cam copy n paste x pa.. nie kena pikiaq berbulan2 nie.. jenuh2!! huuuu~


ramai yg suka mengeluh an?? susah nak cri ketenangan dlm apa2 situasi yg genting seperti perkara di atas.. tu cntoh ja.. bnyk lg sbenaqya.. tp tu laa.. ketenangan nie nmpk mudah ja bila sbut an.. tp nk dpt mmg susah gila.. tp jgn risau sahabat2.. smua bnda ada cara dia.. kita ja kdg2 x discovery channel.. duk mengeluh ja taw.. alternatif x cari, lagu mana nak tenang beb.. hehe.. xpa arinie kita bongkar rahsia tuk dpt ketenangan..


haa cmnie.. sng ja.. apa2 pn yg pertama kena blajaq relax arr.. jgn la gelabah mcm labah2.. baru sntuh sarang dia, da celapak lari.. tgk lu, jgn wat kptsan memkhinzir buta.. x gitu bang aji?? hehe.. relax tu pntg, tp jgn relax sgt.. fokus boleh dalam sesuatu bnda.. tp kena ingat.. "buat sesuatu jgn hilang fokus baru keja bley jadi, tp jgn terlalu fokus takut2 x jadi apa yg diingini".. ha kena jaga tu.. nnti dok fokus gila H1N1, aram x jdi.. x ke sedey tuu.. hilang smgt pastu yg pastinya hilang motivasi... huhu kan ceroi tuu... lepaih da relax, kita kena steady.. bila dtg masalah brtimbun atau keja ka kita kena steady arr.. tarik nafas pnjg2.. tarik 7 saat, tahan 7 saat n lepaih 7 saat.. nie buku la bgtau.. cuba buat, anda mampu merasakannya.. sure tnang da skit nnti.. ati pn x gelabah.. kita x carca merba.. hehe.. dan buat dua bnda alah 2.. tgk2 x tenang lg.. apa lg?? salut2 kn lah dri anda dengan air wuduk... tau an apa tu? ayaq semayang la.. try ambk tgk, jadi cmna.. kalo rasa cam basah jaa, keqa betoi la 2.. da men ngan ayaq, mesti ar basah.. haha.. ala wat ja dlu, ada pnya perubahan.. pastu dan alang2 ambik wuduk.. smyg la selapih.. bkn ssh an.. sbnaq smyg nie baguih.. mmg la baguih, da Tuhan suruh.. bkn bnda men.. haa taw pn! apa lg buat ar.. x kan nk kena ajaq plak.. hehe ceroi2.. sbnaqnya smyg nie baguih tuk bdn kita dan punca ketenangan hadir.. bila kita smyg, tenaga alpha hadir dlm diri kita.. tenaga alpha nie la ketenangan.. nie pn buku gak yg bgtaw.. bila kita sujud adalah satu fenomena yg menakjubkan sbb darah dlm stu badan akn berkumpoi kat otak.. bila drh kumpoi kat otak, maksudnya otak kita dpt darah yg cukup, drpd tu la kita bley jadi waras, taw nak pikiaq yg mana elok, baru ada akai n baru ley cari jalan tuk selesai masalah atau keja.. n finally kita tenang.. haaa kan da dpt tuu... serius wa ckp lu.. smyg atau solat mmg ckup tenang kalo kita wat dngn tokmaninah(tulis ikut bnyi).. hehe.. kalo wat slow2 sure kita akn feel.. pehh wa ckp lu, menusuk kalbu beb.. n beruntung sbnaqnya kita ni umat Islam, sbb kita ada smyg cm kita dok wat tuu.. bnyk kelebihan dia.. dpt pahala, bdn sehat n otak cerdas... cam shin chan beb.. hahahaha... so amal2kn la ibadat solat(wajib dan sunat), ia antara exercise yg plg mudah di dunia.. cuba2 laa dan anda akn terasa.. mcm iklan maggi ja pn.. huhu... bkn cuba, mesti buat.. nnti aku habaq nie, ampa cuba ja.. try skali da stop.. mana nak mai ketenangan.. tp aku taw ampa x ceroi sgt.. smua cun2 pnya org... pandai dan beriman.. an3??


so inilah dia tips2 ketenangan.. try la.. pelan2 kayuh!! jgn gopoh!! haha..


motivasi HAri Ini: ketenangan mmg payah utk dimiliki, smuanya bermula di hati.. di hati la faktor ketenangan hadir dan di hati la kepincangan juga hadir.. bersih2kn la hati.. dan ketenangan pasti hadir..

1 comment:

  1. relax r anan..
    nie sumer dugaan jew..
    musti de hikmah di sebalik k'tidak tenangan hati 2..

    ReplyDelete