Sunday, November 15, 2009

perpisahan.. tp bkn penamat..

sudah bertahun aku tggu saat2 nie.. bkn saat nak berpisah la ngok.. tp saat2 nak abeskn diploma aku laa.. ahaaa!!yahoooo da abes!! tp tu laa.. aku da smpai pn kat saat2 yg dinanti-nntikn tu.. "ang da berjaya nan!!! tahniah laa.." Penantian yg betul2 menguji kesabaran.. tp yg hairannya, kegembiraan yg aku nak rasa semuanya musnah.. hancur tiba2.. kenapa?? awat jd cmnie?? what wrong babeh?? aku btul2 xphm... tu la yg dikatakn "disangka panas smpai ke petang, rupanya hujan di tgh hari".. sapala kita nak sangka smua nie kn.. aku mmg nak hepy gla2.. nk lompat tinggi smbil ada org tangkap gmbaq.. hahaha.. tp x kesampaian laa.. keseronokan tu x dpt hadir wlpn sedikit.. sbb aku akn kehilangan perkara yg lebey menyeronokkn aku.. iaitu SAHABAT2 aku... haiihhhhh~.. aku x mmpu nak pusing balik masa, nak buat lg aktvt ngn sahabat2 aku.. nk wat keja gila.. nak p kaco pmpn.. nk p kaco pak gad.. buat hingaq.. buat onar.. ehh hat baik pn ada.. mcm p PI, p libry, p umah lect, smyg jemaah, bkak posa n sahur sama2... bnyk beb.. xdpt aku nak senarai smua aktvt2 aku ngan lepa nie.. aku slalu kata "ahh!! sama ja nnti wlpn da xjmpa, aku ley buat smua tu ngan sapa2 pn".. hmm aku slap, aku sgt slap.. aku bley buat bnda sama ngn org laen.. tp aku xbley feel dgn org laen.. dgn lepa2 nie ja yg aku rasa beeessst sgt... inilah faktor2 yg buat aku hlg kegembiraan wlpn aku da abeh.. betui la apa org ckp "pengalaman dan kenangan yg bnyk xkn dirasai semasa bersama, tp akn dirasai masa kita berpisah".. ye la, masa kita buat kenangan tu kita rasa besa jaa.. mcm besa2 laa.. xrsa gempak pn.. tp bla pisah ja, mula la rasa yg kita buat tu syok gila n nak buat lg.. tp sory la, xkn bley dahh... dah berpisahkn.. mcm petatah berkata "setiap pertemuan pasti ada perpisahan".. hmm aku bersyukur sgt, kita berpisah bkn sbb kita mati atau pergi selama lamanya.. tp kita berpisah sbb kita nak truskn idop dan membaiki idop kita.. aku mohon laluan drpd shbt2 aku utk aku teruskn perjalanan.. mmg sedey sgt, dan mmg berat sgt utk aku tinggalkn dorg smua nie.. aku taw aku ada famly.. tp shbt jugak bley jd mcm famly kalo kita dah duduk lebey drpd 40 hari bersama.. aku trima takdir nie.. aku terpaksa jgak pergi tglkn mereka2 disana dan mereka yg sama2 pergi dgn aku.. kenangan kita xkn aku lupa.. aku akn semat dlm ingatan aku.. aku minta maaf la kat korg smua jka aku kasaq ngan ampa, buat jht ka, mengata kaa.. aku lemah dan aku sedar.. aku xbley nak hepykn smua.. bg yg slalu bg aku hepy n tlg aku, aku ucapkn terima kasih bnyk2.. aku xdpt nak balas jasa yg ampa buat kat aku.. i'm an ordinary person.. if i can give u what u gave, i will try to give.. but if i can't, i'm sorry.. shbt2 ku!! doalah kejayaan aku utk masa akn dtg nnti.. dn aku hrp ampa jga bjaya dgn idop ampa nnti.. jmpa kat mana2 tego laa.. mana taw aku terlepas pndang..
ya laa tuhan bg 2 bijik mata ja... kdg2 xsmpat nak tgk smua.. thanx again k!! aku syg ampa smua... sgt2 syg.. jmpa lg!!

motivasi HARi ini: persahabatan tak akan hilang jika kita sentiasa menghargai antara satu sama lain..